Minecraftta Hata Ayıklama Çubuğu Nedir?

DARKMAN

DARKMAN
Admin
ADMIN
Katılım
21 Şub 2022
Mesajlar
49
Tepkime puanı
0
Konuyu Başlatan
Oyuncular minecraft oynarken kimi zaman çok sayıda hatayla karşılaşır. Oyunu tasarlayanlar bu hatalar karşısında oyuncunun oyuna müdahale edip hataları ayıklamasına imkan tanımıştır. Hata ayıklama modu Minecraft veya mod geliştiricilerinin özellikleri test etmesine olanak tanır. En sinir bozucu hataları bile hata ayıklama çubuğuyla ortadan kaldırabilirsiniz. Hata ayıklama, klavyede yer alan tuşlar yardımıyla yapılmaktadır. Her tuşun ayrı bir hatayı çözer ve ayıklar.

3 tür hata ayıklama modu vardır:

Sohbette Hata Ayıklama

T'ye (varsayılan tuş) basarak sohbet çubuğuna hata ayıklamayla ilgili farklı komutları yazın (başka türlerde komutlar vardır ve komutların önünde bir / vardır):

/debug start: Hata ayıklamayı başlat

/debug stop: Hata ayıklamayı durdurun ve hata ayıklama klasöründe bir dosya oluşturun

/debug parçası <XY Z>: (Konum XYZ = Minecraft dünyasındaki konum), Hata ayıklamayı yapılandırın.

F3 ile Hata Ayıklama

F3 tuşuna basarak, oyundaki konumunuzu, oyun sürümünü bir hata ayıklama ekranıyla birlikte görebilirsiniz.

F3 + Q kombinasyonunu yaparak oyunun tüm ek parametrelerini gösteren bir liste görebilirsiniz.

Hata Ayıklamaya Adanmış Dünya

Hata Ayıklama Moduna özel bir dünya vardır. Bunu yapmak için bir dünya oluşturmanız > ayarlara gitmeniz > klavyenizde Shift (büyük harf) tuşuna basmanız ve dünya seçimine tıklamanız (düz, standart, amplify...) ve "Hata Ayıklama Modu"nu görür görmez Bitir'e tıklamanız gerekir. Tüm blokları tüm olası konumlarında görüntüleyen çok özel bir dünya sizi bekliyor.

F3 + N tuş kombinasyonunu yapmadığınız sürece yaratıcı olamazsınız. Ancak her şeyden önce nesnelerle etkileşime girmeyin çünkü nesneler kırılmazdır (bu dünyanın özelliğidir) ve etkileşime girerseniz (bir rayın üzerine koyun, bir baskı plakasının üzerinde durun) çarpacaksınız. Kreatifte ayrıca Nether ve End'e gidebilirsiniz.

Hata Ayıklama Numaraları

  • C, yüklenen toplam sayı üzerinden oluşturulan oluşturucuların sayısıdır
  • F, kırpılan oluşturucuların sayısıdır (yani görüntülenemez)
  • O, oklüzyon ayırma yoluyla kaldırılan oluşturucuların sayısıdır
  • E (ilk satır) atlanan oluşturucuların sayısıdır
  • E (ikinci satır), toplam varlıklar üzerinden oluşturulan varlıkların sayısıdır
  • B, gizlenen varlıkların sayısıdır
  • I, tek tek kaldırılan varlıkların sayısıdır (B'nin geri kalanı ve E'nin payının toplamı)
  • P parçacık sayısıdır
  • T: Tümü varlıkların toplam sayısıdır
  • MultiplayerChunkCache , halihazırda belleğe yüklenen parça sayısıdır.
  • x ve z , yatay düzlem boyunca mevcut koordinatlarınızdır
  • y (feet pos) , üzerinde yürüdüğünüz zeminin dikey düzlemi boyunca geçerli koordinattır
  • y (gözler konumu) göz seviyenizin dikey düzlemi boyunca geçerli koordinattır (Steve'in gözleri yerden 1.620 blok yukarıdadır)
  • f Steve'in yönüdür: 0 batı, 1 kuzey, 2 doğu, 3 güney
  • lc, mevcut yığın içindeki en yüksek hava olmayan bloğun yükseklik seviyesidir.
  • b şu anda içinde bulunduğunuz biyomun adıdır
  • bl, meşaleler gibi blok tabanlı ışıklardan, kafanızın içinde bulunduğu bloğun ışık seviyesidir.
  • sl, kafanızın bulunduğu bloktaki güneş ışığı/ay ışığı seviyesidir (günün saatinden bağımsız olarak)
  • rl, bl ve sl'nin maksimum değeridir
  • ws yürüyüş hızınız
  • fs uçma hızınızdır
  • g ayaklarınızın yerde olup olmadığıdır ( eğer öyleyse doğru , aksi halde yanlış )
Grafikler

Çubuk grafik, kare hızını zaman içinde ters olarak gösterir (örneğin, daha yüksek ani yükselmeler = daha düşük kare hızı). Yeşil grafikler, kare hızınızın 60 FPS veya daha yüksek olduğu zamandır.

Pasta grafiği, Minecraft'ın farklı bölümlerinde CPU zamanının dağılımını gösterir:

  • [0] kök (beyaz) aslında bir akıl sağlığı kontrolüdür: her zaman %100 olmalıdır
  • [? muhtemelen 1] belirtilmemiş (yeşil) halihazırda sayılmamış şeylere harcanan zamandır
  • [2] render (mavi) dünyayı oluşturmak için harcanan zamandır
  • [3] tik (mor), oyun saatinde harcanan zamandır (kalp atışı)
  • [4] ses (sarı) ses motorunda harcanan zamandır
  • [5] updatelights (somon balığı), aydınlatma motorunu güncellemek için harcanan zamandır (genellikle gün batımı ve gün doğumunda)
1-9 tuşlarına basmak, pasta grafiğin numaralı dilimlerinin alt bölümlerini gösterecek (her zamanki gibi öğeleri değiştirmeye ek olarak) ve 0'a basmak geri dönecektir.
 
Üst